Nejvýkonnější servery Nejvýkonnější servery
Dlouhodobý vítěz
ve srovnávacích testech výkonu

1. díl: Co je SEO a k čemu slouží

Bezchybná webová prezentace je pro řadu dnešních firem naprosto klíčová. Internet nabízí jedinečnou příležitost k propagaci. V nepřeberném množství online obsahu je pro začínající firmu velmi obtížné se svými stránkami prosadit. Pro tyto účely existuje něco, čemu se ve světě říká SEO (Search Engine Optimalization). V češtině tento proces známe jako „optimalizace webových stránek pro vyhledavače“ nebo „optimalizace nalezitelnosti na internetu“. V prvním díle nového seriálu o optimalizaci webu prozradíme, jaké výhody vám SEO přinese, pokud ho úspěšně zařadíte do vašeho podnikání.

Procento zákazníků nakupujících na internetu se v České republice rok od roku zvyšuje. Výtečné webové stránky jsou pomyslným základním kamenem při stavbě úspěšného e-byznysu. Samotné webovky, několik profilů na sociálních sítích a dlouhé čekání až si vás zákazníci najdou nestačí. Abyste uživatele na své stránky dostali, musí být optimalizované tak, aby je bylo snadné najít. Právě k tomu slouží SEO.

Definice SEO

SEO lze definovat jako soustavné zlepšování obsahu stránek a přizpůsobování jich klíčovým slovům, která na internetu uživatelé vyhledávají. Klíčová slova a správně zavedené SEO pomáhají dostat se na přední místa ve vyhledávačích, a tím zvýšit organickou (neplacenou) návštěvnost.

„SEO je proces ovlivňování viditelnosti webu nebo stránky v neplacené části výsledků internetového vyhledávače. Obecně řečeno, čím výše a čím častěji se náš web objevuje ve výsledcích, tím více návštěvníků můžeme z internetového vyhledávače získat. SEO může cílit na různé typy hledání včetně obrázků, lokálního hledání, videí, akademických informací, novinek nebo užšího hledání ve specifických oborech.“

Pavel Ungr, pavelungr.cz

Správnou optimalizací klíčových slov lze zvýšit návštěvnost webu a zvedat konverzní poměry a zisky. Dobře nastavené SEO udrží uživatele na stránkách déle. Přivádí totiž z podstaty jen ty návštěvníky, kteří o služby nebo produkt daného webu mají opravdu zájem.

Organická vs. placená návštěvnost z vyhledávačů

Pokud uživatel z vlastní vůle napíše do vyhledávacího řádku dotaz, považujeme výsledky, které mu vyhledávač zobrazí jako nejlepší odpovědi, za organické. Organické návštěvy jsou ty, které nepřichází skrze reklamu spojenou s platbou za proklik.

Nad organickými výsledky se zobrazuje placená reklama (PPC). Za každý proklik takového výsledku je nastavena korunová sazba. PPC reklama tedy působí okamžitě, ale na rozdíl od organické návštěvnosti jenom krátkodobě. Ve chvíli, kdy dojdou prostředky vyhrazené na danou kampaň a časové období, počet návštěv webu opět rychle spadne.

Vyšší výpočetní výkon a dostupnost než u největších světových poskytovatelů!

ZonerCloud - nejvýkonnější servery na trhu

Cíle SEO

Být první ve výsledcích vyhledávání není cílem SEO. Tím je kvalitní návštěvnost. Je potřeba myslet prvně na konkrétní, živé lidi, než na virtuální data a statistiky. Mít první pozici ve vyhledávači, který nikdo nepoužívá, na klíčovém slovu, které nikdo nevyhledává, vám nijak nepomůže.

Je třeba si zodpovědět otázky: Pomáhá nám první pozice ke kvalitní návštěvnosti? A pokud ano, přináší nám jí dostatek?

Kvalitní návštěvnost je ta, která protnula přání návštěvníka a účel vašeho podnikání. Prodáváte-li například cloudové služby, těžko budete na svém webu potřebovat lidi hledající erotické pomůcky.

Mít na úvodní straně takového webu třicetkrát slovo SEX a EROTIKA pravděpodobně pomůže zvýšit míru prokliků, poskytovaný produkt z ní ale patrně neprodáte ani jeden. Je to nekvalitní návštěvnost.

Závěr

Dobré SEO je neoddělitelné od uživatelského rozhraní. Jak lidé, tak i vyhledávače, snadno rozliší zručně vystavěnou strukturu stránek, od té ledabylé. Univerzální pravidlo tedy zní: „dělejte stránky hlavně pro lidi.“ Pokud na vaší stránce zákazník přechází svižně z jednoho odkazu na druhý a web aktivně reaguje na všechny jeho akce a podněty, a to všechno navíc máte podpořené poutavým textem, máte nakročeno k tomu, být mezi špičkou na trhu.

Pro to, aby bylo možné zásady SEO implementovat do vašeho podnikání, je potřeba SEO audit. Na ten se zaměříme ve druhém díle našeho seriálu.